stagedag #31

22 oktober 2019 - Swieqi, Malta

Wat heb ik vandaag allemaal gedaan,

Ik heb vandaag een super fijne dag gehad. Ik heb het heel leuk gehad met mijn collega's en de kinderen. Er zijn vandaag een paar hoogtepunten geweest op stage waar ik heel blij mee ben.

- mijn collega was bezig met het haar doen van een kindje, het kindje was zeer aan het drukken dus mijn collega keek of ze iets in haar broek had gedaan. En we hadden gelijk het kindje moest heel nodig een iets grotere boodschap doen, dus ik rennen om de 'potty' (het potje) te pakken zodat ze daar op kon zitten. Gelukkig waren we net op tijd! partijtje rennen en stressen dat dat was maar we konden er uiteindelijk wel om lachen.

- wat is nou een werkdag zonder een beetje te lachen? we stonden vandaag met zijn drieën op de groep. Dat betekend dat we genoeg tijd hadden voor extra klusjes. Ik zat met de kinderen te spelen terwijl mijn collega ondertussen aan het opruimen was. Tijdens het opruimen kwam ze een oude pruik tegen (kort en paars), nou we konden het niet laten en iedereen heeft hem wel even opgehad. Lachen dat dat was pohh!

- We hebben elke dag met de kinderen een kring momentje waarbij we ook de nummers oefenen. Hierbij tellen we tot 10 in het Engels, makkie kan ik ook wel. Daarnaast tellen we tot 10 in het Maltees, nou daar moet ik nog wel even aan werken denk ik haha. Maar wat ik vandaag heel leuk vond, er werd gevraagd of ik tot 10 wou tellen in het Nederlands. Dit vond ik wel heel fijn zo voelde ik me er ook een beetje bij en geaccepteerd. De kinderen snapte er natuurlijk niets van maar ze vonden het wel heel leuk!

Ik ben zelf de laatste tijd ook meer bezig met initiatief te nemen. zo mocht ik laatst dan ook ALLE luiers verschonen. Je zal denken, tja wat is daar nou leuk aan. Maar ik vind het leuk, puur omdat ik dan lekker bezig ben en contact heb met het kind en dat vind ik heel fijn en leer er natuurlijk ook van. De kinderen zien mij nu ook wel echt als een juffrouw daar. Vandaag was ik klaar en had ik mijn spullen gepakt. De wat oudere kinderen stonden bij het hek en waren allemaal aan het zwaaien, een aantal kinderen riepen ook Bye Sandra, daar smolt ik van vond het zo lief. Dus kort samengevat, een top stagedag gehad met vee vooruitgang!!